Opgegroeid in het Eindhoven van de jaren ’80, zijn bij Max de witte sportsokken, frikadellen speciaal en foute synthesizer deuntjes nooit ver te zoeken. En ook al is ie al jaren Brabander af, in verwarrende tijden, waarin body positivity en botox moeiteloos naast elkaar kunnen bestaan en waarin vegan de norm wordt, maar de barbecues nog nooit zo groot waren, een tijd waarin je vooral jezelf moet zijn, maar dan wel met een gender-neutraal deugfiltertje erover, valt Max graag terug op de simpele eerlijkheid van zijn culturele erfgoed, om onze overgevoelige tijd eens goed te fileren. Want als archeologen ons over 5000 jaar opgraven en de ruines van gender-neutrale toiletten aantreffen en al die implantaten, gebleekte tanden en nepnagels, wat zullen zij zich dan afvragen? Wat dachten deze mensen? Wat was hun probleem? Max zoekt het antwoord.
Cultureel erfgoed
Een dynamische en muzikale one-man-show, barstensvol herkenbare types, imitaties en persiflages, over verander en aanpassing (on)vermogen, met als hamvraag wat cultuur nu eigenlijk maakt of breekt.
Max van den Burg (Eindhoven 1971) maakt al sinds het winnen van de publieksprijs op het Cameretten festival in 2008 op unieke wijze dynamische, muzikaal en theatraal cabaret, vol op de lach met een rauw randje. Met eerdere programma’s zoals “op een bedje van rucula”en “paasbest” was hij eerder te zien in cultureel café Bacchus. Met zijn try-out van Cultureel Erfgoed, is hij op zaterdag 23 april wederom te zien in Bacchus, aanvang: 20.30 (zaal open 20.00). Kaarten a 15.- zijn te verkrijgen via de KCA ticketshop op www.skca.nl